16 Ekim 2013 Çarşamba

Azınlık Bir Zümrenin Partisi: MHP

              Ben MHP'nin son 10 yilini takip ettim. Mhp maalesef hiçbir zaman kitle partisi olmadı olamadı. Her zaman azınlık bir zümreye hitap etti. Her zaman uslubu sert ve uzlaşmaz bir yapıya sahip. Bu tavırları ve duruşu bu zümrenin partiye bağlılığını sabit tuttu fakat kitleye hitap edemediği içinde hiçbir zaman iktidar alternatifi olamadı. Bugun şahsi adıma soyluyorum ben MHP'yi her zaman mecliste görmek isterim. Ama gel gelelim maksimum %15 oy potansiyeliyle görmek isterim. Bunun nedenine de gelirsek. Bu görüşleri savunacak dik duracak birilerine ihtiyacımız var çünkü siyasi ortam suan çok bulanık. Bunların dışında MHP, kürt politikası dışında herhangi bir söylemi olmayan herhangi bir eğitim, sağlık ekonomi modeli olmayan siyaset üretemeyen ve çok dar konular hariç muhalif olamayan bir parti haline geldi. MHP'de Devlet Bahçeli ve Oktay Vural'dan baska tanıdığınız bildiginiz bir simâ var mi ? Benim yok. Sn. Bahçeli'yi gurup toplantısında, Oktay Vural'i da meclis basın odasında yada az da olsa TV'de görüyoruz.
                Milliyetçi Hareket Partisi için gerekli olan şey köklü değişiklik. Partinin en tepesinden tabanına kadar değişmeli yenilenmeli.1969 yılında Alp Arslan Türkeş'in kurduğu bu parti günümüzün taleplerini karşılıyamamaktadır. MHP'nin yeni yüzlere ihtiyacı var Mhp'nin gençlere ihtiyacı var Mhp'nin güçlü bir kadin kollarına ihtiyacı var. Bu parti artık bir azınlık partisi değil bir kitle partisi olması gerekiyor. Ülke geneline hitap etmeli, muhalefeti her alanda gerçekleştirmeli ve muhalif olduğu konulara akla mantığa uygun çözümler sunması gerekiyor. Ve son olarak da son zamanlarda beğendiğim Devlet Bahçeli'nin bir sözünü paylaşmak isterim:  "Bir gün iktidardan ayrıldığın dönemde, MHP'ye iktidar nasip olursa, nerede ikamet edersen et onun 25-30 metre karşısına `Ne Mutlu Türküm Diyene' yazmazsam namerdim. Okula giden çocuklara, evinin önünde andımızı okutmazsam namerdim. Bunların alayının hesabını sormazsam namerdim." Devlet Bahçeli

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder