18 Eylül 2013 Çarşamba

"Engellileri İnsan Yerine Koyduk, Adam Yerine Koyduk"

         " TEKİRDAĞ’ın Çerkezköy İlçesi’nde Müjgan Serkan Karagöz Mesleki ve Özel Eğitim Merkezi’nin açılış törenine katılan AKP Tekirdağ Milletvekili Ziyaeddin Akbulut, hükümetinin engelliler için çıkardığı yasaları hatırlatarak, “2005 yılında çıkardığımız yasa ile biz engellileri insan yerine koyduk, adam yerine koyduk” dedi. 2005 yılında AKP hükümetinin engellilere yönelik yasalar çıkardığını belirterek, “Bu insanlar sokağa çıkamıyorlardı, evlerde saklanıyorlardı.Bazıları ‘eskiden evimizdeki engelli, yatalaklar bir an önce ölse de kurtulsak diye Allah’a yalvarırdık’ diyordu.Şimdi ‘aman ölmesin, evimizin bereketi bu. Ben onun yüzünden devletten 450-500 lira bakım ücreti alıyorum, aman ona bir şey olmasın diye bakıyoruz’ diyorlar. İşte zihniyet değişikliği bu” dedi." Sözcü Gazetesi 18.09.2013 
          Gördünüz mü insanlık yapmış şimdi bu muhafazakar geçinen milletvekili. Bu adam milletin oyuyla girdiği meclisden engelli kardeşlerimize bakış açısı bu yazık. Buna gene en iyi cevabı engelli bir Milletvekili olan Sn. Şafak Pavey vermiştir : " AKP Tekirdağ Milletvekili Z. Akbulut'a, doğuştan sahip olduğumuz eşit insan hak ve onuru ilkesini şiddetle hatırlatıyorum..Magna Carta, 1215 
Herkes,ırk,renk,cins,dil,inanç,hiç bir ayrım gözetilmeksizin bütün hak ve özgürlüklerden yararlanır. İnsan Hakları Evrensel Bildirisi,1948
Nice mücadelelerle kazanılmış hakları; sultanın bahşettiği lütuf niyetiyle dağıtınca, birini adam yerine koyup koymamayı da haddin sanırsın.
İnsan onuru ve haysiyeti kimsenin kimseye bahşedebileceği özel mülk değildir. Birisi vermez, doğarken eşit olarak sahip olursun..
Engellileri toplumun eşit bir parçası değil, yükü olarak algılarsan; kaşıkla verdiğini kepçe ile geri alırsın. Buna itibar dahil.."
             Size ben ne diyim bilemedim Allahınızdan bulun inşallah !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder